Keresés

Tudtad-e, hogyan írja a Társulat a jeleneteit, hogy "jönnek a poénok"?

Van a Társulat birtokában egy könyv, címe: A világ összes poénja az őskortól az emberiség fennmaradásáig. A Társulat tagjai ezt lapozzák fel mindig a megfelelő évszámnál, és onnan nézik ki a soron következő legjobb poénokat. Így mindig könnyedén elkészül a következő színházi est szövegkönyvére való, vagy a legújabb televíziós műsor forgatókönyvébe illő viccanyag. A L'art pour l'art azért különösen szerencsés, mert - e könyv birtokában - van választási lehetősége. Persze azért nagyvonalúságukra jellemző, hogy hagynak másoknak is néhány jó poént, nem sajátítják ki az összest. Ha valaki kíváncsi a valódi válaszra, azt is megtalálhatja itt. Különböző időszakokban különböző módon dolgozott a L'art pour l'art:

1986.: Az ősidőkben, amikor Laár András önálló estjét mutatták be a Társulat alapító tagjai, András abszurd verseire épült a Laár pour Laár című előadás. A verseket még a KFT zenekar koncertjein mondta a szerző a dalok átvezetőjeként. Az est lényegében ezek köré a költemények köré kitalált remek jelenetekből állt. A jelenetek kiötlője pedig a három fiú volt: András mellett Dolák-Saly Róbert és Galla Miklós.

1987-től 1990-ig: Az első est turnéja szülte a második színházi darab szövegkönyvét, a második turné pedig a harmadik előadásét. Amikor a Társulat tagjai további, közös előadások elkészítésére határozták el magukat, az utazások alatt már a három fiú együtt írta meg a Farkas a mezőn, illetve a Rengeteg parittya című esteket. A fellépésekre való utazások nagyon jó hangulatú, szűnni nem akaró ötlet-kavalkádja jó nyersanyagnak bizonyult a későbbiekben.

1991-től 1996-ig: Ez a néhány év a televízió-műsorok és a lemezek készítésének időszaka volt. Szerzőként továbbra is a három fiú együttes munkája a meghatározó. A színházban csupán a Farkas a mezőn és a Rengeteg parittya c. színdarabok felújítása történt, új estek nem születtek. Ez idő tájt kelt életre a Besenyő család Szászi Móni ötlete alapján, aki innentől kezdve - a háttérben maradva - jelentős mértékben vette ki a részét a kreatív munkából. A közös írásra elsősorban a Besenyő család című új, abszurd "szappanopera" sarkallta a tagokat. Az egyéb műsorszámok és a dalok kiötlését javarészt külön végezték a szerzők.

1997-től: A Társulat átalakulását követően a színházi estek ill. a televíziós műsorok koncepcióját, szerkezetét Szászi Móni dolgozza ki, de a legtöbb jelenet is az ő tollából származik. A Besenyő család-történetek szövegkönyveit is Móni írja, (régebben Lantos P. Istvánnal), aki a kezdeti időkben a Társulat szellemi műhelyének munkatársa volt. Besenyő István monológjait nagyrészt András veti papírra, de azokban is néha fel-fel tűnik Móni írása. A fiúk pedig - immár Pethő Th. Zsolttal kiegészülve - feltöltik a tévéműsor- és színdarab-vázlatokat, saját jeleneteikkel, dalaikkal.

Powered by Gothic
© 2013 Deepskeye Systems -

L'art pour l'art Produkció - Bognár István - Mobil: 06-20-938-3344 - E-mail: lpl@lpl.hu